Det vigtigste mål for størstedelen af alle firmaer er at tjene penge. Det er vigtigt, fordi hvis ikke virksomheden tjener nogle penge så kan den ikke hjælpe nogen. Selvom at det er vigtigt at tjene penge, så betyder det ikke, at det skal være virksomhedens eneste mål.

Virksomheder har muligheden for at kunne hjælpe verdenen langt bedre end, hvad privatpersoner kan, samtidig med at det er en god måde at bygge et positivt brand op.

I denne artikel vil du lære, hvordan din virksomhed bedst muligt kan hjælpe verdenen.

Bliv et grønnere firma

Vi snakker ikke om at male kontorerne grønne, men derimod at din virksomhed skal forurene mindre.

En af de vigtigste ting vi skal gøre for at rede miljøet er at virksomheder selv skal tage ansvar. Det er ikke muligt at tvinge alle virksomheder til at blive grønnere og forurene mindre, hvorfor der er brug for at alle gør det lidt bedre.

Start med at sortere jeres skrald, isolere bygningen bedre hvis det er nødvendigt og andre initiativer, som hjælper miljøet.

 

Doner til en sag der betyder noget for dine ansatte

Donationer er ikke noget, som du skal være alene om at bestemme. Det kan være enormt motiverende for dine ansatte og få mulighed for at donere til en sag der betyder noget for dem.

Apple er et godt eksempel på en virksomhed, der både har fået masser af omtale og gladere ansatte ved at lade deres ansatte bestemme, hvilken type velgørenhed de skal donere til.

Måden Apple gør det på er at de matcher alle donationer, som deres ansatte laver. De sikre sig derved at alle føler at de bestemmer, og at virksomheden deler samme værdier.

 

Giv en donation ved hvert salg

En af de mest brugte måder at donerer for virksomheder er at donerer, hver gang en kunde køber deres produkt. Årsagen til at metoden er meget brugt er, fordi det virker. ¨

Hvis du vælger en sag, som er relateret til det produkt du sælger og laver en god markedsføringskampagne, så kan det give flere salg og en større omtale.

Du behøver ikke at sælge et fysisk produkt for at det virker, men du kan også gøre det, hvis du sælger en ydelse.

For at give dig et eksempel på, hvordan en virksomhed, der sælger en ydelse skal gøre, så lad os tage udgangspunkt i Nanostone.dk. Virksomheden hjælper folk der har algeproblemer, eller personer søger efter “Fugt i kælder” . Det de burde gøre er at vælge at donere til at hjælpe med et forureningsproblem. Årsagen til at de ville få mest ud af at donere til at løse et miljøproblem er at det sætter dem i lys som nogen der er miljøvenlige, hvilket er vigtigt i deres branche.

Lav selv samme øvelse for din virksomhed for at finde ud af hvilken type donation, som er bedst for din virksomhed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *